Què és el Llibre de l’Edifici?
La normativa actual defineix el llibre de l’edifici com el document d’informació de la vida de l’edifici que conté les característiques tècniques de les instal·lacions, dels serveis comuns, les qualitats i garanties, a més de les instruccions per a la conservació i el manteniment, i també les obres de rehabilitació o millora que calen tenir en compte per adaptar l’edifici i els habitatges a la normativa.
El Llibre de l’edifici dels edificis d’habitatges consta d’un conjunt de documents, que donen informació sobre les característiques de l’edifici i doten la propietat de les instruccions d’ús i manteniment necessàries per allargar la vida útil de l’edifici i evitar-ne la degradació.
L’obligació d’encarregar el llibre de l’edifici correspon a la persona propietària o a la comunitat de propietaris, en el cas d’edificis amb règim de propietat horitzontal, i és d’obligació a partir de disposar de l’informe de la ITE.
Aquest document l’ha de redactar una tècnic amb capacitat tècnica per aquestes tasques, com un arquitecte o arquitecte tècnic. Si necessita més informació respecte al Llibre de l’Edifici o vol que ens encarreguem de la redacció d’aquest document pel seu edifici, pot contactar amb nosaltres a través del formulari de contacte o directament per telefon al 665.63.65.99.
Contingut del Llibre de l’Edifici:
a) Les instruccions o recomanacions d’ús i manteniment de l’edifici i les seves instal·lacions
b) L’arxiu de documents
c) El registre d’incidències
Instruccions d’ús i manteniment
Les instruccions d’ús i manteniment de l’edifici i les seves instal·lacions són la documentació que indica als propietaris les condicions d’ús dels edificis, així com les instruccions de manteniment per assolir i allargar la vida útil de l’edifici i les seves instal·lacions.
Les instruccions d’ús i manteniment han d’especificar:
a) L’ús i el funcionament dels components de l’edifici
b) Les operacions de manteniment i revisió que siguin necessàries per conservar l’edifici en bon estat, incloent de la seva periodicitat
c) Els documents que complementin les instruccions d’ús i manteniment degut a incidències produïdes en l’edifici
Arxiu de documents del llibre de l’edifici
La propietat ha de tenir guardar els documents que formen part del llibre de l’edifici i és responsable de la seva actualització, mitjançant inscripcions, i de l’arxiu de la documentació. La propietat pot delegar aquesta custòdia i arxiu en un/a administrador/a, sempre que hi consti el document d’autorització d’aquesta delegació.
L’arxiu de documents ha de contenir els documents següents:
a) L’informe d’inspecció tècnica obligatòria ITE, sobre la inspecció tècnica dels edificis d’habitatges.
b) El justificant del lliurament a l’Administració de la ITE.
c) El programa de rehabilitació.
d) Els certificats de final d’obra de totes les obres que s’executin en l’edifici.
e) El certificat d’aptitud.
f) El certificat d’eficiència energètica de l’edifici, si n’hi ha.
g) Les instruccions o recomanacions d’ús i manteniment de l’edifici i les seves instal·lacions.
h) Els documents que justifiquin la realització d’operacions de reparació, manteniment i rehabilitació de caràcter obligatori, així com la identificació de les empreses o professionals que les han realitzades i les garanties que s’han donat.
i) Els certificats d’inspeccions tècniques de les instal·lacions comunes sotmeses a reglamentació de seguretat industrial.